Ha valaki nem rutinos online repülőjegy-foglaló komoly fejtörést okozhat kideríteni, hogy pontosan mit is tartalmaz az az ár, amit kifizet egy repülőjegyért.
Jobb esetben már a foglalás előtt kap tájékoztatást arról, hogy mennyi a repülőjegy teljes ára, és hogy ez az ár, az út alapára mellett tartalmazza az egyes illetékeket, adókat és szolgáltatási díjakat is. De mi van akkor, ha ennél is többet szeretne tudni? Milyen poggyászt tartalmaz a jegy? Van-e fedélzeti ellátás az utazás során? Módosítható-e később a repülőjegy? Fontos kérdések a vásárlás során, hiszen mindenki szereti tudni, hogy mi az amiért pénzt ad.
Legújabb fejlesztésünkkel épp erre az igényre szeretnénk reagálni. Foglalási rendszerünkben bevezettük a légitársasági árkategóriákat. Ezzel azonnal le tudjuk követni a légitársaságok árszabását, sokkal pontosabb tájékoztatást és szélesebb kínálatot tudunk biztosítani utasainknak.
De mik is pontosan ezek a légitársasági árkategóriák?
Valójában különböző szintű szolgáltatási csomagok egy adott osztályon belül.
Repülőjegy-vásárlás során ma már nemcsak egyes osztályok közül lehet választani – Economy, Business vagy First –, hanem ezeken belül is több szolgáltatási csomag áll rendelkezésre. Például az Economy Basic, Plus, vagy Premium csomag. Mindhárom turista osztályú jegy, mégis különböző szolgáltatásokat tartalmaznak és más árkategóriába tartoznak.
Persze ahány légitársaság, annyi szokás, ezek a szolgáltatási csomagok igen eltérőek lehetnek (úti célonként, járatonként, légitársaságonként változnak). Azonban most összegyűjtöttük, hogy mik a legfontosabb változók osztályonként:
- Turista repülőjegyek esetében – kiváltképp az európai célállomásoknál – a legfontosabb a poggyász megléte, a repülőjegy módosíthatósága, vagy az előzetes ülőhely foglalás lehetősége. A tengerentúli repülőjegyek esetében a kényelem kap nagyobb hangsúlyt, így a légitársaságok ezt az igényt felismerve létrehozták a turista osztályon belül az úgynevezett Premium Economy szolgáltatási csomagot, ami kényelmesebb ülőhelyet, nagyobb lábteret biztosít, illetve a legtöbb esetben a fedélzeti ellátás is magasabb színvonalat képvisel.
- Business repülőjegyek esetében általában az alap csomag is tartalmazza a prémium szolgáltatások nagy részét: lounge használat, elsőbbségi check-in, -beszállás, nagyobb poggyász súlykeret. A légitársaságok ezen az osztályon abban tesznek különbséget, hogy a repülőjegy adott esetben módosítható, vagy visszatéríthető-e.
Alapból általában a basic csomagot tartalmazza a repülőjegy. A foglalás során erről a basic csomagról lehet váltani magasabb kategóriára, ami ugyan többlet költséggel jár, mégis érdemes átgondolni, hiszen van olyan eset amikor jobban megéri a drágább csomagot választani.
Milyen szempontok alapján döntheti el, hogy érdemes-e magasabb kategóriára váltani?
- Módosíthatóság és visszatéríthetőség
- Alap színű csomagok esetében jellemzően nem lehet utólag módosítani a repülőjegyet. Üzleti utaknál érdemes árkategóriát váltani, hiszen bármikor előfordulhat, hogy egy tárgyalást lemondanak, vagy más időpontra tesznek. Ilyenkor jól jöhet, ha nem kell új repülőjegyet vásárolni, hanem elég csak módosítani a meglévőt.
- A foglalás során még nem biztos, hogy pontosan tudja, mekkora csomagot szeretne magával vinni az utazáskor. Ilyenkor érdemes magasabb szolgáltatási csomagot választania, és ezzel előre bebiztosítania magát, hiszen sok esetben a repülőjegy megvásárlása után már sokkal költségesebb feladott poggyászt vásárolni, adni a foglaláshoz.
- Hosszabb repülőutaknál, mondjuk egy tengerentúli utazás esetében jól jöhet a nagyobb ülőhely. Ilyenkor érdemes a foglalás során olyan szolgáltatási csomagot választani, ami többek között nagyobb és kényelmesebb ülőhelyet is tartalmaz.
Hogyan működik ez a gyakorlatban?
Nagyon egyszerűen! Repülőjegy-foglalás során lehetősége van egyetlen kattintással választani az elérhető szolgáltatási csomagok közül.
Minden esetben pontos és részletes tájékoztatást biztosítunk a csomag tartalmáról és áráról, így Ön könnyen eldöntheti, hogy melyik csomagra van szüksége. Másodsorban pedig sokkal több információ áll rendelkezésére (tartalmaz-e poggyászt a foglalás, ha igen mekkorát, stb.) így már fizetéskor tudni fogja, hogy mit kap a pénzéért.