Egy új javaslat szerint újabb adót vetnének ki a repülésre – ez viszont erőteljes ellenállást váltott ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) részéről.
A Globális Szolidaritási Adók Munkacsoport (GSLTF) elképzelése évente 90 milliárd dolláros plusz bevételt jelenthetne, de az IATA szerint ez a teljes légiközlekedési iparág tavalyi 32,4 milliárd dolláros profitjának közel háromszorosa lenne.
Az IATA szerint ez a javaslat nemcsak indokolatlanul terhelné meg a szektort, hanem komolyan veszélyeztetné a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátási célok elérését is. Ehhez ugyanis mintegy 4,7 billió (!) dolláros beruházásra van szükség, amit a többletadó jelentősen hátráltathat.
A szövetség arra is figyelmeztet, hogy az új adó drágíthatja a repülőjegyeket, megemelheti az áruszállítás költségeit, és összességében lassíthatja a globális gazdaságot. Ráadásul az ilyen jellegű adóbevételek tapasztalataik szerint ritkán kerülnek ténylegesen klímavédelmi célokra, inkább az államkincstárban landolnak.
Willie Walsh, az IATA főigazgatója világosan fogalmazott: a repülés nem fejőstehén, hanem a gazdaság motorja, és egy ilyen mértékű új adó komoly károkat okozna az egész ágazatban. A már működő CORSIA klímafinanszírozási rendszer szerintük elegendő alapot ad a fenntarthatósági célok támogatásához – az új adó csak aláásná ezt.
Forrás: turizmus.com
2025-ben Bangkok fogadta a legtöbb nemzetközi utazót a világon. A friss turisztikai adatok szerint Thaiföld fővárosa megelőzte Londont, Isztambult és Hong Kongot is, miközben a globális turizmus súlypontja tovább tolódik Ázsia felé.
Újabb olasz úti céllal bővül a budapesti kínálat: a Ryanair 2026 tavaszától közvetlen járatot indít Lamezia Terme városába.
A Wizz Air 2026 nyarán jelentősen bővíti ismét Debrecenből elérhető útvonalait: három korábbi, népszerű járat tér vissza a menetrendbe, amelyek újra közvetlen összeköttetést adnak a városnak Izraellel, Hollandiával és Törökországgal.