Fizetésképtelennek nyilvánította a Czech Airlines-t a prágai bíróság, és elindította a csődeljárást, miután február végén csődvédelmet kezdeményezett a légitársaság vezetősége.
Júniusban dőlhet el, hogy véglegesen felszámolják-e a céget. A bíróság, a csődbiztosok és a hitelezők fogják eldönteni a júniusra időzített tárgyalást követően a cég sorsát. Ekkor derülhet majd ki, hogy a világ egyik legrégebben működő légitársaságát felszámolják, vagy a menedzsment február végi javaslata szerint megmaradhat, a csődvédelem alatt végrehajtott átszervezést követően.
A légitársaság 266 hitelező – főleg beszállítók – felé rendelkezik összesen 800 millió cseh korona (11 milliárd forint) adóssággal. Emellett a le nem repült járatok viteldíjaival mintegy 230 ezer utasa felé is tartozik a Czech Airlines, összesen mintegy 1 milliárd koronával (14 milliárd forint).
A légitársaság hitelezőinek a lehető leghamarabb be kell nyújtaniuk az igényeiket, a bíróság már ki is jelölt egy céget csődbiztosnak. Ennek feladata lesz eldönteni, hogy a Czech Airlines az eljárás alatt folytathatja-e az üzemelést, vagy leáll és értékesíti a vagyonelemeit.
A Czech Airlines még a múlt héten kivonta az ATR turbólégcsavaros regionális repülőgépeit, amelyeket lízingelt. A légitársaságnak ezt követően mindössze három repülőgépe maradt.
Forrás: Airportal.hu
A Wizz Air tovább erősíti jelenlétét a magyar piacon: 2026-tól egy újabb repülőgéppel bővíti budapesti bázisát, így már 18 gép állomásozik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is megkezdődött az Európai Unió új határregisztrációs rendszerének, az Entry-Exit Systemnek (EES) a bevezetése.
A Lufthansa Group taglégitársaságai – köztük az Austrian Airlines, a SWISS, a Brussels Airlines és az Eurowings – új útvonalakkal és sűrűbb menetrenddel készülnek a 2025. október 26. életbe lépett téli menetrendben, míg a Lufthansa maga a kényelmet és az utazási élményt helyezi új dimenzióba a vadonatúj Allegris kabinkoncepcióval.