Untitled-1 hotel

Kérdése van?

Böngésszen a leggyakrabban feltett kérdések között, vagy keressen kulcsszavak alapján.

  • Ügyfélszolgálat
  • Kiegészítő szolgáltatások
  • Hírlevél, árfigyelő, hűségprogram
  • Járattörlés, módosítás, lemondás
  • Beutazási szabályok, koronavírus teszteléssel kapcsolatos kérdések
  • Visszatérítéssel kapcsolatos válaszok
  • Légitársasági szabályok, reptéri szabályok, maszkviselés
  • Rugalmas repjegy
  • Egységes uniós digitális Covid-igazolvány
  • Biztosítás
  • Repülőjegy árak
  • Repülőjegy keresés
  • Repülőjegy foglalás
  • Repülőjegy átvétele
  • Átszállás
  • Fizetés
  • Számla
  • Repülőjegy lemondás, módosítás
  • Check-in
  • Menetrendek
  • Poggyász
  • Utazás előtti teendők
  • Érkezés a repülőtérre
  • Biztonsági ellenőrzés
  • Tájékozódás a repülőtéren
  • Várakozás a repülőtéren
  • Poggyász átszálláskor
  • Utazás gyerekkel
  • Különleges segítséget igénylő személyek
  • Repülőjegy utalvány vásárlás
  • Repülőjegy utalvány beváltás
  • Lejárt repülőjegy utalványok

Biztosítással kapcsolatos kérdések - Utasbiztosítás

Az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EHIC) nem tudja helyettesíteni az utasbiztosítást, mert:

  • Minden országban eltérő fedezetet jelent – az adott ország TB szabályai szerint –, ezért bizonytalan, hogy a célországban mely szolgáltatásokért milyen térítési díjak terhelik az utast,
  • Magán-ellátásra jellemzően nem nyújt fedezetet, és sok népszerű üdülőhelyen csak magán-orvosi ellátás elérhető (pl. több sí-terepen, valamint Görögországban és Bulgáriában a tengerparti üdülőhelyeken, Kanári-szigeteken stb.)
  • A beteg hazaszállítására nem nyújt szolgáltatást (pl. mentős, mentőrepülőgépes szállítást, vagy a betegség miatt későbbre tolódott repülőút költségeit nem fedezi).

Illetve ezeken túl az Európai Egészségbiztosítási Kártya nem tartalmazza magában a/z:

  • Poggyászbiztosítást
  • Balesetbiztosítást, jogvédelem- és felelősségbiztosítást
  • Gépjármű-asszisztenciát
  • Hozzátartozókra vonatkozó szolgáltatásokat
  • Holttest-hazaszállítást

Az utasbiztosítás egészen addig visszatéríthető, ameddig a biztosítási időszak, azaz maga az utazás el nem kezdődött.

Utazásképtelenség esetén (lásd alább az okokat) a légitársaság által vissza nem téríthető költségek megtérítésére szolgáló biztosítás.

Lehetőség van a különböző, repülőjeggyel kapcsolatos módosítási díjak költségeire kiterjedő szolgáltatást is vásárolni, ehhez azonban a már meglévő egy új sztornó biztosítást szükséges kötni. 

Az alábbi, utazásképtelenséget előidéző okokra érvényes a sztornó biztosítás:

  • Résztvevő előzmények nélküli, hirtelen bekövetkező betegsége vagy halála (sürgősségi orvosi ellátás az utazás lemondását meglelőzöen) valamint ugyanez a következő személyekre vonatkozóan:
  • Résztvevő közeli hozzátartozója vagy élettársa
  • Együtt utazó házastárs vagy élettárs közeli hozzátartozója
  • Résztvevő vagyontárgyát érő kártűz, elemi kár vagy bűncselekmény miatt
  • Személyigazolvány, útlevél, jogosítvány, vagy saját gépjármű forgalmi engedélyének eltulajdonítása, ha az a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges, és addig nem pótolható
  • Munkaviszony megszűnése munkáltató részéről felmondás miatt
  • Résztvevő terhessége
  • A másik házastárs által indított házassági per
  • Érettségin bukás, pótvizsga az utazás tartalma alatt, vagy utána egy hónapon belül
  • Tanúként történő idézés hatóság vagy bíróság által az utazás tartalma alatti időpontra

Ha együtt foglalt maximum 5 utas, akkor bármelyiküket érintő biztosítási esemény utazásképtelenségként elfogadható a többi személy részére is