Kérdése van?

Böngésszen a leggyakrabban feltett kérdések között, vagy keressen kulcsszavak alapján.

  • Repülőjegy árak
  • Repülőjegy keresés
  • Repülőjegy foglalás
  • Repülőjegy átvétele
  • Átszállás
  • Fizetés
  • Számla
  • Repülőjegy lemondás, módosítás
  • Check-in
  • Menetrendek
  • Poggyász
  • Utazás előtti teendők
  • Érkezés a repülőtérre
  • Biztonsági ellenőrzés
  • Tájékozódás a repülőtéren
  • Várakozás a repülőtéren
  • Utazás gyerekkel
  • Különleges segítséget igénylő személyek
  • Repülőjegy utalvány vásárlás
  • Repülőjegy utalvány beváltás
  • Lejárt repülőjegy utalványok

Tudnivalók a repülőjegy foglalásról - Repülőjegy lemondás, módosítás

A légitársaságok által meghatározott menetrendi időpontok tájékoztató jellegűek, azokat a társaságnak jogában áll bármikor megváltoztatni. Az esetleges menetrendváltozások, illetve járattörlések miatt foglalását az utazás megkezdése előtt 48 órával ellenőriztesse ügyfélszolgálatunkkal, vagy a légitársasággal, vagy a légitársaság honlapján.

Néha előre nem várt események is módosíthatják a menetrendet (pl. rossz időjárás, technikai problémák). Ilyenkor a légitársaságok igyekeznek a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel eljuttatni az utasokat a célállomásra, anyagi felelősséget azonban nem tudnak vállalni a késésből eredő anyagi és egyéb károkért. Amennyiben a légitársaság bármilyen módon okolható a késésért, kártérítésre kötelezhető.

Ebben a kérdésben jelentős különbségek vannak a hagyományos és a diszkont (fapados) légitársaságok szabályai között:

  • A hagyományos légitársaságoknál a legalacsonyabb árú repülőjegyek általában nem módosíthatók, míg a magasabb árúak bizonyos módosítási díj ellenében, a legdrágábbak akár anélkül is módosíthatók. A módosíthatóságra vonatkozó információt a foglalás során minden esetben megjelenítjük.

  • A diszkont légitársaságok nagy részénél az időponton felül az utasnév bizonyos költség fejében változtatható. Mivel minden egyes tarifatípushoz más-más szabály tartozik, a részletekről érdemes munkatársainknál érdeklődni.

Hagyományos légitársaság esetében nagyon fontos szabály: No-Show.

ha a repülőjegy első vagy egy további szakaszát nem használja fel az utas, akkor a légitársaság automatikusan törli a foglalás többi részét és szakaszát, így az további utazásra nem használható.Ez alól soha nem tesznek kivételt, még akkor sem, ha az utas előre jelzi továbbutazási vagy útmegszakítási szándékát irodánk vagy a légitársaság felé!

Egyes fapados légitársaságok ezt a szabályt nem alkalmazzák, azonban érdemes mindig tájékozódni az ügyfélszolgálaton az aktuális rendelkezésről!

A nem módosítható/nem visszatéríthető repülőjegyek díj ellenében sem módosíthatók vagy téríthetőek vissza.

Ha nincs más lehetősége mint lemondani repülőjegyét, úgy kérjük, jelezze írásban lemondási szándékát, és válasz e-mailben megküldjük a visszatéríthető összeget, amely az esetek többségében a fel nem használt reptéri illetékek egy része. Az alapár és a szolgáltatási díj visszatérítésére ebben az esetben nincs lehetőség!