Kérdése van?

Böngésszen a leggyakrabban feltett kérdések között,
vagy keressen kulcsszavak alapján.

FőoldalSúgó Teendők utazás előtt

Tudnivalók a repülőjegy foglalásról

Teendők utazás előtt

Check-in

Menetrendek

Poggyász

Utazás előtti teendők

Teendők a repülőtéren

Speciális kérdések

Teendők utazás előtt

A kategória legnépszerűbb kérdései

Nem készítettem el a beszállókártyámat, mit tehetek ez esetben?

Hagyományos légitársaságok esetében a reptéren díjmentes az utasfelvétel mely a járat indulását megelőző 2 órával kezdődik. 

Diszkont légitársaságok esetében magas pótdíj ellenében végzik el az utasfelvételt a reptéren. A fizetési forma repterenként eltérő lehet így ez esetben érdemes készpénz és bankkártyát is tartani magunknál!

Bizonyos útvonalak esetében előfordulhat, hogy nem lehetséges elvégezni az online utasfelvételt. Ez esetben a diszkont légitársaságok is díjmentes repülőtéri utasfelvételt biztosítanak.

Milyen előnyökkel járt az elsőbbségi beszállás Ryanair és Wizzair esetében?

A két népszerű diszkont légitársaság elsőbbségi beszállás szolgáltatásáról összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, a szolgáltatás előnyeit:

Ryanair:

A szolgáltatás előnyei:

  • Az elsők között léphet a fedélzetre
  • Az utastérben szállítható a kézipoggyász a szolgáltatás megvásárlásával mely 55 x 40 x 20 cm, max. 10kg*
  • Felvihető további 1 db kisebb táska melyet az ülés alatt kell elhelyetni: 40 x 20 x 25 cm, max. 2kg (Például: fényképezőgép, laptoptáska)

Wizzair:

A szolgáltatás előnyei:

  • Az elsők között léphet a fedélzetre
  • Az utastérben szállítható a kézipoggyász a szolgáltatás megvásárlásával 55 x 40 x 23 cm, max. 10kg.*
  • Felvihető további 1 db kisebb táska melyet az ülés alatt kell elhelyetni: 40 x 30 x 18 cm, max. 2kg (Például: fényképezőgép, laptoptáska)

---

 *Az elsőbbségi beszállást váltó utasok esetében általában a kézipoggyász nem kerül a poggyásztérbe, hacsak üzemeltetési okok nem teszik ezt szükségessé. Kérjük, hogy értékeiket lehetőleg a kiegészítő táskában helyezzék el!

Hol lehet elvégezni az online utasfelvételt?

A légitársaság által meghatározott utasfelvételi időben a légitársaság weboldalán van erre mód. A rendszerbe történő belépéshez a foglalási azonosítót, az ékezet nélküli vezetéknevet vagy a járatszámot szükséges megadni.

Milyen lehetőségek vannak menetrendváltozás esetén?

Ez a menetrend változás nagyságától függ. Az új menetrend elfogadásán felül, amennyiben a légitársaság engedélyezi, akkor aznapi vagy ha nincs aznap megfelelő csatlakozási lehetőség, akkor korábbi vagy későbbi napokra lehet általában a jegyet módosítani díjmentesen azonos légitársaságra.

Mivel minden eset egyedi, a lehetőségekről kollégáink tájékoztatják írásban.

Mit kell tenni, ha sérült vagy hiányos a poggyász, esetleg nem érkezik meg?

Amennyiben megérkezéskor, poggyászának átvételekor azt veszi észre, hogy csomagja megsérült, haladéktalanul forduljon még a repülőtéren a megfelelő (légitársasági/reptéri) képviselethez, és vetessen fel jegyzőkönyvet rögtön azután, hogy megkapta poggyászát! Ugyanez a helyzet, ha esetleg nem érkezik meg a célállomásra a poggyásza.

A repülőtéren - bizonyos felár ellenében - vállalnak csomagfóliázást is, ami megnöveli annak esélyét, hogy a csomag épségben érkezzen meg a célállomásra és véd attól is, ha illetéktelenek jogosulatlanul próbálnának meg csomagunk tartalmához hozzáférni! Értékeiket minden esteben vigyék magukkal a fedélzetre!

Érdemes utasbiztosítást is kötni, mely sok esetben tartalmazza a poggyászkésés vagy poggyászkár biztosítást is.